Slölöpning tillsammans med Organismen

Organismen

Pannbandet var på. Skallen var rakad. Så när som på ciggen och de tuffa tatueringarna var jag rätt lik Organismen då jag plockade med honom ut på dagens löppass. Eller det var väl snarare som så att jag sprang och Organismen rappade mig framåt.

I dag testade jag att slöslölöpa. Alltså verkligen hålla ner tempot. Och om det finns något som är positivt med löpband så är det att det är bandet – inte benen, hjärtat eller hjärnan – som anger farten. Allt det jag har svårt att uppnå utomhus blir väldigt enkelt på bandet.

Tanken var att köra 80 minuter i 5:30-tempo. Men halvvägs in på rundan började det A) Bli överjävligt tråkigt på bandet och B) Lite väl lockande med att kolla på hockeyfinal. Så i stället för att fullfölja hela vägen klev jag av efter 60 minuter och 12 kilometer. Faktiskt det längsta jag någonsin gjort på ett löpband. Och dessutom den längsta tur som mina SuperSaucony fått ta.

Stort plus: Inget ömmande knä och en kropp som kände sig stark nog att springa exakt hur långt som helst.

…och Organismen då? Jo, nya skivan Alla kungar bär inte krona passar skitbra till slölöpning. Intressant, rolig, välskriven, tänkvärd och i ett inte för ettrigt tempo.

Taggar:, , ,

Kommentera

