L’chaim – två nya Gritutmaningar

Shabbat

I fredags efter jobbet var hela kontoret bjudna på en traditionell shabbat. Lite som en prova på-tillställning. Det blev god mat, trevligt umgänge och extrema mängder judisk pop. Men medan mina kollegor valde att ta en kosherbakfylla i går höll jag igen i fredags. Jag ville verkligen inte missa veckans Grit.

Förra veckan skolkade jag från Gritpasset. Och veckan innan dess fick jag kvarsittning och privatlektion i hur man egentligen ska sänka ner en viktstång. Sen dess har jag smygövat en del framför spegeln.

Men när jag gjorde comeback i går fick jag på nytt lite bakläxa. Fast den här gången för att jag körde med för lite vikter på stången!

Mina tidigare Gritpass har jag varit snudd inpå spytrött redan under de inledande övningarna. Men i går kände jag mig riktigt stark. Kanske inte så stark att jag kände ett behov av att lassa på mer vikter. Men ändå stark.

Innan jag lämnade passet fick jag lova tränaren att köra med tyngre vikter nästa gång. Frågan är ifall jag ska snålhöja med 2,5 kilo eller satsa på 5 kilo extra på en gång.

I ett ögonblick av hybris har jag bestämt mig för att vårens Gritutmaningar ska bli:

  • Köra med 10 kilo/sida på stången.
  • Knäcka kombon spinning direkt följt av Grit.
Taggar:,

Kommentera

