Välkommen tillbaka kära träningsvärk

Det var rätt länge sen jag fick känna på något träningsvärk senast. Men om det finns något som är positivt med att lata sig lite med träningen, så är det att man kan få känna den där underbara värken av att ha låtit musklerna jobba.

I går blev det en dubbelmacka – axlar/rygg på morgonen och fem kilometer tempo på löpbandet + lite mage på kvällen.

Resultatet lät sig inte väntas på: I morse när jag vaknade kände jag att jag hade muskler i ryggen, som börjat arbetet med att läka sig större och starkare. Och nu under dagen har även magen börjat göra sig påmind om dess existens.

Jag gillar verkligen träningsvärk. Däremot ogillar jag att det krävs grovt träningsskolk för att få känna på den ordentligt.

Taggar:, ,

Kommentera

