Kroppens väckarklocka

Sovmorgon

Många känner nog igen sig, men jag blir lika förbluffad varje gång det händer. Det är så tufft att kroppen har en egen väckarklocka, som går att ställa då du absolut måste komma upp i tid.

I dag hade jag en smått sanslös morgon. Klockan 10 ska jag vara på plats i Hultsfred. Och för att hinna ner dit var jag tvungen att hinna med 03:07-tåget från Gävle. Men det var inga problem. Kroppens väckarklocka funkade även den här gången. Efter en (kort) natt med lite väl orolig sömn totalvaknade jag plötsligt med ett ryck och kollade på klockan: 02:27.

Nu skulle jag aldrig någonsin lita enbart på min inbyggda väckarklocka – i går kväll ställde jag även två fysiska klockor. En på 02:40 och en på 02:42. Allt för att jag absolut inte skulle kunna sova över. Men då jag väl vaknade av mig själv 13 minuter i förväg kändes de digitala klockorna rätt överflödiga.

Kroppen är tuff och det är otroligt coolt hur den funkar då den verkligen behöver vara med i matchen.

I och med att jag inte kommer hem förrän tidigast 22:20 i kväll blir det ingen träning alls i dag. Skönt med en vilodag

Taggar:, ,

Kommentera

