Kapten Svettband gör comeback

Kapten Svettband i egen hög person

Förutsatt att du inte är en stor NBA-stjärna är svettband på rakad skalle faktiskt rätt lamt. Men det skiter jag i, för svettbandet gör jobbet. När den gamla öststatssvettfabriken väl får upp ångan och det inte finns något chict hår som dämpar (eller i alla fall döljer) syndafloden är bandet det enda som står mellan dig och syndafloden.

Jag gillar verkligen mitt gamla nötta, blekta svettband. Jag gillar det så mycket att jag aldrig ersatte det då det försvann för några månader sen. Sen dess har jag svettats helt oreglerat och okontrollerat. Tills i morse. Det var ju inte alls borta. Det låg bara underst i lådan med träningskläder. Däremot kan man ju gott undra varför jag inte hade letat där.

För att fira den förlorade sonens återkomst till garderoben körde jag ett litet pass på löpbandet efter jobbet. Jag kände mig typ som Aragon i Sagan om konungens återkomst. Fast något mindre mighty. Och något mer Kapten Svettband.

Det blev nio sköna kilometer i lagom uppförslutning. Merparten gick i stabilt 5:00-tempo, men på slutet trissade jag på ner mot 4:40.

Mitt mitten-av-november-jag skulle troligtvis hånle åt hur dålig kondis jag har just nu. Men Kapten Svettband står över alla såna psykningar och känner sig mycket nöjd över dagens återkomst, som kändes oförtjänt bra. Som ärevarv körde han några pliktskyldiga magövningar och toppade allt med en selfie.

Taggar:, , ,

Kommentera

