Mellis

mellis

Jag har nog aldrig ätit så mycket som jag gör just nu. För bara några år sen käkade jag ett mål mat om dagen. Och det köptes oftast på Preem på vägen hem från jobbet och åts i pauserna av mitt tevespelande. I övrigt levde jag på socker, koffein och nikotin. Numera känns det som att jag käkar konstant.

Efter att förra året jackat upp till att bli en regelbunden tre-mål-mat-per-dag person har allt eskalerat än mer. Först började jag med dubbelfrukost – en innan och en efter morgonträningen. Och nu har jag även börjat koppla på en ordentlig mellis.

Det känns som att min kropp förvandlats till en maskin som bara behöver mer och mer energi. Ju mer jag äter desto mer energi behöver den och även fast jag äter som aldrig förr har jag rasat i vikt sen i julas (just nu pendlar jag fram och tillbaka kring 63-kilosstrecket). Men så tränar jag även hårdare och mer än vad jag någonsin gjort tidigare.

I dag blev det både ett morgon- och ett kvällspass. På morgonen körde jag allroundpasset och en ordentlig stretchgenomgång. Och nu under kvällen följde jag upp ett corepass med fem kilometer löpband med stegrande tempo.

Taggar:, , , ,

4 responses to “Mellis”

  1. challengediabetesblog says :

    Härligt att höra att det finns fler matmonster! Mat är så gott också när man tränar 🙂

Kommentera

