Det börjar verka kärlek banne mig

I går körde jag min längsta löpning på länge – 7,5 kilometer löpband. Det var riktigt skönt och flera gånger längs vägen tänkte jag på hur mycket jag gillar mina skor.

Redan då jag skaffade mina Sauconydojor var jag rätt skeptisk. Och när jag spann dom för första gången och kände hur det smärtade till i benen att ha en ny lutning på sulan blev jag än mer skeptisk. Men den skepsisen har vänt. Det börjar verka kärlek banne mig. Det är nog dom här skorna jag vill ta med mig ut på vägarna då det blir utomhussäsong igen snart.

Däremot börjar ingen kärlek spira mellan mig och löpbandet. Det är fortfarande det tråkigaste jag vet. Det är så tråkigt att det inte ens handlar om hatkärlek. Det är på sin höjd fråga om en motvillig acceptans. Men vem vet – det kanske kommer det med? Om ett par veckor kanske jag inte längre längtar till att få sträcka ut ordentligt utomhus.

Taggar:, ,

Kommentera

