Knätest x2

Efter att inte sprungit en enda meter på 16 dagar testade jag i dag att köra en väldigt lätt, kort och långsam uppvärmningstur på löpbandet. Det blev två kilometer med så minimal knäkänning att det kändes som en episk seger. Kan det verkligen vara så att jag äntligen, äntligen börjar komma närmare en lösning på den här alltför långa följetången? Kan det verkligen vara så att all stretching börjat ge resultat?

Efter uppvärmningen körde jag lite rygg och axlar. Och tanken var att det skulle vara dagens träning. Men på tåget hem från Stockholm blev jag nyfiken på vad knät egentligen tål just nu, så jag gled in på gymmet. Det blev 30 minuter spinning samt ett corepass.

Efter den här tisdagsdubbeln känner jag mig lite spak. Men samtidigt sjukt nöjd. Den enda knäkänningen kom i början av spinningpasset, då jag körde med lite väl låg belastning och mest vevade runt. Men så fort jag växlade upp och hittade ett mer vettigt tempo försvann all oro från knät.

Två knätest. Två godkända resultat.

Taggar:, , ,

Kommentera

