Väckarkatten Ruby

I går tyckte Väckarkatten Ruby att vi skulle kliva upp 03:30. Och efter mitt bryska uppvaknande lyckades jag inte somna om. Det innebar att jag innan klockan 07:45 hade:

  • Läst några sidor om Minoo och dom andra i Engelforstriologin.
  • Ätit en ordentlig frukost.
  • Kört allroundpasset på gymmet.
  • Trampat mig igenom 45 minuter spinning.
  • Stretchat ut ordentligt.

Om det inte vore för att jag blev så bängtrött efter jobbet att jag däckade i en timme innan middagen skulle jag utan tvekan kunna tänka mig gå upp 03:30 varje morgon. Man blir sjukt effektiv den tiden på dygnet.

I morse hade Väckarkatten det goda omdömet att låta mig sova ut till klockan 08.

Man ska inte låta sig luras av Rubys fina päls. Hon är 50 procent vithaj. Det i kombination med en uttråkad huskatts naturliga rastlöshet gör henne till ett av norra Europas dödligaste och lömskaste rovdjur.

Taggar:, , ,

Kommentera

