God morgon Vecka 4

I helgen fick jag höra att jag blivit bredare. Över axlarna alltså. Jag vet inte riktigt huruvida det stämmer – sånt märker man ju inte själv när man hela tiden är mitt uppe i sin egen kropp. Det krävs nog lite mer före/efter-bilder och måttagning för att hålla koll på den eventuella utvecklingen. Oavsett vad – jag är ingen Serena Williams.

Nu kanske det är fel att komma med det efter hennes snöpliga förlust i Australian Open. Men jag fascineras av Serena Williams. Det är grymt imponerande hur hon klarar av att motivera sig år efter år. Vad är det egentligen som får henne att lägga all den tid, möda och smärta som krävs för att hålla sig kvar i världstoppen? Jag menar, hon har redan vunnit typ allt som går att vinna. Hon har inget mer att bevisa. Hon är redan en av tidernas största. Ändå fortsätter hon. Och längs vägen bevisar hon för alla oss 30-plussare att vi har något att hämta.

Om Serena kan vara 30-plus och vara bäst i världen borde jag som 35-åring kunna klara av att springa 42 kilometer i makligt tempo.

I går när jag såg bilderna från hennes förlustmatch i Australien noterade jag Serenas överarmar. Om jag enbart tränade för att bygga muskler skulle det vara dom armarna som jag siktade på. Nu är det ju inte enbart muskelbyggande som jag siktar på. Och då får jag nog nöja mig med att vara en liten räka, som då-och-då får höra att han börjar se lite bredare ut.

Dagens träning blev – inte helt otippat – axlar och rygg. Det blev ett riktigt fint pass.

Taggar:, , , ,

3 responses to “God morgon Vecka 4”

  1. teamspeedofpain says :

    Grattis, bästa kommentaren! 🙂
    Jag kämpar också på i gymmet vid sidan av löpningen och det är kul när man tillslut själv också kan se resultatet!
    Rock on!
    /Sue

Kommentera

