Tips från coachen

I dag var jag och fick mitt andra pass från min tränare Louise. Det kändes som att det var dags, för nu har jag lyckats köra det förra två veckor på raken utan mastigt träningsvärk. Och när det här passet har nötts in kommer jag vara extremt duktig på övningar med gymboll.

Redan innan dagens pass hade Louise ifrågasatt varför jag hänger så mycket på gymmet och leker med vikterna, när det är löpning jag vill bli bra på. Och hon har en riktigt stor poäng. Men det är ju så kul där.

Efter genomgången av passet var jag extrempepp och hade snudd inpå för mycket energi. Och plötsligt släppte ett av mina största måsten: Jag måste faktiskt inte gå i mål i Stockholm Marathon i maj.

Om det nu är så att knät ska fortsätta trilskas och hindra mig från att löpa kan jag ju faktiskt välja ett annat maraton senare i sommar. Det viktiga är inte var, utan att. Då slipper jag känna en massa onödig press och stress. Det ska ju vara kul att träna inför ett mål.

En annan sak som jag insåg är att jag ska lägga om träningen. Mer kondition och färre solopass på gymmet. Dom kan jag ersätta med fler gruppass. Och kan jag inte springa kan jag alltid cykla, simma eller köra crosstrainer. Med lite tur kanske jag längs vägen kan beta av Nyårslöfte #43: Simma två kilometer i ett sträck.

Taggar:, ,

Kommentera

