En ordentlig skitsöndag

I dag testade jag vinterlöpning ordentligt för första gången. Eftersom jag bara körde simning/crosstrainer förra vintern och det inte varit någon vinter hittills i år har det liksom inte blivit av tidigare.

Minus tio grader, snöigt på cykelbanan och förvånansvärt skönt. Jag var varken för varmt eller för kallt klädd. Det enda jag frös lite om var fingrarna på vänster hand, som krampaktigt höll fast i min iPhone. Allt hade varit perfekt. Om det inte vore för. Det där satans vänstra knät. En kilometer höll det. Sen höll jag ut i ytterligare fyra kilometer. Och sen var det slut. Händer inget mirakulöst under måndag/tisdag ska jag ta och kontakta någon som kan sånt här.

Men en olycka kommer sällan ensam. Den går som bekant oftast hand i hand med klantighet.

Förra helgen fixade jag till min klädkammare. Spacklade, fixade, tejpade och målade. Det blev skitbra. I dag sabbade jag allt genom att försöka sätta upp en spegel med hjälp av betongplugg på en gipsvägg. Så nu har jag två nya hål i väggen. Bara att börja om med spacklingen i morgon. Men som tur var har jag kvar lite färg, så det borde vara lätt fixat.

Lite svårare blir det att fixa juicemaskinen. Den har jag inte använt sen i våras. Men så läste jag ett nytt recept, som måste testas. Fast innan jag hann så långt hade jag tappat maskinen i diskvattnet.

Så nu sitter jag här med ömmande knä, hål i väggen och en trasig juicemaskin. Fast på plussidan fick jag till en utsökt middag.

Egentligen är jag inte särskilt förtjust i kikärtor. Eller jag tror i alla fall att jag inte är det. Men så testade jag Runner’s World kikärtsgryta med curry. Inte nog att den såg så där härligt gul ut. Den smakade än bättre.

Men middagen väger ändå inte riktigt upp för dagens motgångar. Och med tanke på att jag tror att alla matcher till sist slutar 0-0 räknar jag med att vakna upp i morgon till den bästa veckan på länge.

Taggar:, , ,

Kommentera

