Gott nytt träningsår

I morse när jag var och tränade kom kvinnan som brukar morgonträna fram till mig och frågade ifall jag hade varit på något Gritpass än. Då jag sa att jag inte riktigt hade vågat det fortsatte hon: ”Det borde du testa, det skulle passa dig.”

För ett-och-ett-halvt år sen skulle ingen i hela världen få för sig att rekommendera mig att gå på det tuffaste gruppträningsprogrammet. Men sen dess har det hänt massvis. Och det kändes stort på något underligt vis att morgonkvinnan tyckte att Grit skulle passa mig.

Som att morgonen inte var nog bra av det – på vägen ut såg jag att min gamla vattenflaska stod på Upphittathyllan. Det kanske inte är varken fräscht eller lönt att plocka hem en gammal sketen vattenflaska, som varit på vift i över en månad. Men det gjorde jag. Det är ju min Säkerhetstjänstflaska, som jag har fått av Uffe Vakt. Och utan Uffe Vakt hade jag nog aldrig börjat träna.

Slutet på träningsåret blev riktigt lyckat. I går blev det 30 minuter spinning följt av core. I dag hann jag med två kilometer rodd och det lätta benpasset.

Nu önskar jag mig själv (och alla andra) ett minst lika gott nytt träningsår 2014.

Mitt nyårslöfte blir att våga mig på Grit.

Taggar:, , , ,

One response to “Gott nytt träningsår”

  1. idaaspens says :

    Härligt slut på träningsåret det.
    Gott nytt år!

Kommentera

