Jultappet

Vågen

Jag läste någonstans att 38% av landets befolkning ökar två kilo eller mer över julen. Den delen av befolkningen tillhör tydligen inte. Då jag vägde mig efter mitt tidiga julaftonspass landade jag på 64,9 kilo. En julhelg senare: 64,2 kilo.

Förutsatt att jag inte kör på isterdiet härifrån och in i mål kommer jag knappast klara målet att komma upp i 66 kilo under 2014.

I går testade jag att köra lite löpband. 2,35 kilometer i uppförsbacke och bara minimalt med känningar i mitt vänstra knä. Men jag är fortfarande lite oroad och i morgon ska jag påbörja ett ordentligt stretchprogram för att – förhoppningsvis – töja ut senan utan på knät lite. Därefter hann jag med lite rygg och axlar innan jag stämplade ut från gymmet.

I dag var det dom små löpmusklerna som stod på agendan (rumpa, insida/utsida lår etc). Som uppvärmning skippade jag bandet och körde två kilometer rodd i stället. Det var väldigt länge sen jag senast rodde. Och det kändes faktiskt lite lättare än vad jag kom ihåg. Bortsett från ben blev det även lite biceps och mage i dag.

Jag ska verkligen inte klaga över att jag inte är tung och överviktig. Men efter en diet på läsk, godis, öl och julmat hade jag faktiskt en liten, liten förhoppning om att gainat några hekton.

Taggar:, , ,

Kommentera

