Tillbaka på löpbandet

Löpband skulle mycket väl kunna vara det tråkigaste som mänskligheten uppfunnit. Löpband och mobilskugga för förbannat tråkigt. Men med tanke på att jag inte tar mig ut och springer these days tvingade jag mig upp på bandet i dag. Det blev 2×2 kilometer – en vända innan och en vända efter gympasset.

Det skönaste med att springa är just känslan av att vara i rörelse. Att kroppen för mig framåt. Och det är nog just därför jag ogillar löpband så mycket. Det händer ju inget. Och det finns inget att titta på (förutsatt att man inte vill se på den dumsåpa som rullade på gymteven i dag). Dessutom känns det alltid som att det går långsamt. Oavsett fart på bandet känns det långsamt.

Dagens två rundor blev dock helt okej. Kanske för att jag inte hade bestämt någon distans innan, utan bara hade tänkt köra ett par minuter per gång. Kanske för att det fanns så mycket uppdämt spring i benen efter alltför lång tid utan löpning.

Oavsett vad fick jag på nytt chansen att köra lite i mina (numera inte så nya) Saucony. Ett par varv till så kommer dom kännas helt kanon.

Mellan de två rundorna på löpbanden hann jag dessutom med lite bröst/triceps. Allt som allt: En riktigt bra träningsdag. Efter det förtjänade jag en ordentlig skål gröt-å-banan.

Taggar:,

Kommentera

