Hej träningsglädje!

I morse när jag vaknade var det 15 dagar sen jag senast körde ett gympass (gruppträning på gymmet räknas inte dit). Och ska jag vara helt ärlig var jag inte direkt råpepp på att pallra mig dit då klockan ringde vid 04:30 i dag heller. Men efter två snoozningar tog jag tag i träningslivet igen.

I dag blev det rygg/axlar/ländrygg. Fokus på lätta vikter och många repetitioner. Mycket chins och högt tempo. Sen toppade jag allt med att – för ovanlighets skull – köra mage med vikter. I vanliga fall brukar jag köra helt naturliga crunches. Men i dag hade jag inte riktigt tid att nöta, så det fick bli färre repetitioner med högre motstånd.

Efter träning och dusch kände jag en känsla som jag inte känt på alldeles för länge: Träningsglädje!

Endorfinkicken av att köra slut på ett par muskelgrupper slår värdet av att få slösova ett par timmar till när som helst. Nu jävlar ska jag komma tillbaka till de gamla gängorna igen.

Slöperioden är över. I jul blir det träningsläger.

Taggar:, , , , ,

Kommentera

