Äntligen tillbaka

Jag borde kanske inte raljerat om mina fem bästa ursäkter för att inte träna och hur otroligt kassa dessa ursäkter egentligen är. För då hände det: Först blev jag sjuk. Inte dödssjuk. Inte Hej, jag kan inte jobba-sjuk. Men tillräckligt förkyld och småfebrig för att träning skulle kännas som en skadlig idé. Och när förkylningen väl släppte började arbetsveckan från helvetet med en massa tågtid, tre övernattningar i Skåne och arbetsdagar på 15-18 timmar.

Under de senaste elva dagarna har jag alltså använt utnötta ursäkter för att inte träna. Men i dag var det slut på ursäkter. Och äntligen var det på nytt dags för lördagsdubbeln: Core följt av 55 minuter spinning.

I ärlighetens namn ska sägas att jag inte gav 100 procent på spinningen. Jag vågade helt enkelt inte, för jag var rädd för att falla isär. Snarare blev det ett 85-procentigt pass. Men det kändes ändå bra att äntligen vara tillbaka i gängorna.

Nästa lördag är det premiär för Grit på Må Bättre i Gävle. Och det låter ju skitkul med högintensiv cirkelträning i grupp. Frågan är om jag pallar en lördagstrippel: Core, spinning, (snabbfika), grit. Kör jag det upplägget kommer jag nog inte ens palla rulla hemåt sen.

Taggar:, , , ,

Kommentera

