Topp 5 undanflykter

I morse ställde jag in träningen för en spontan liten sovmorgon. Det fick mig att fundera på vilka som är mina topp fem vanligaste undanflykter för att skippa träning.

1. Jag förtjänar att ta det lugnt
Vadå förtjänar? Det är ingen som tvingar dig att träna. Du är vuxen. Du kan äta chips till lunch och gå runt i underkläder hela dagarna om du vill. Det du förtjänar är att må bra, bli starkare, orka mer. Och för att få det du förtjänar måste du träna.

2. Är jag inte lite snuvig?
Hur ofta har du egentligen varit sjuk i ditt liv? Det är ju fasansfullt sällan. Och om du nu är så sjuk borde du kanske sjukskriva dig. Nähänä, en karensdag var inget du var sugen på? Den dag du är sjuk och inte bara lat kommer du märka det, då är du inte längre bara lite snuvig.

3. Ingen märker nåt ändå
Vadå? Vem tränar du för? Tränar du för att bli bättre eller för att andra ska se att du tränar? Om du inte tränar för någon annan än dig själv finns det visst någon som märker när du skippar en träning – du själv.

4. Jag har inte tid
Men du har tid att slösurfa, sortera underkläder, lyssna på podcasts och sova middag? Tid är ingenting man har, utan man tar som Eric Gadd sammanfattade det hela. Lyssna mer på honom och mindre på dig själv.

5. Jag kan köra dubbla pass i morgon
Jomentjena. Om du inte orkar träna lite i dag – hur ska du då orka träna mycket i morgon? När höll du senast ett löfte till dig själv om att träna dubbelt i morgon? Vadå, har du aldrig gjort det? Och ändå använder du det som ursäkt? Idiot!

Taggar:

Kommentera

