Selfie: Kapten Svettpärla

Den här träningsveckan har blivit något av en mellanvecka. Men det tog jag igen i morse med ett spetsat benpass och en selfie på Kapten Svettpärla.

Dom dagar då jag inte pendlar in till Stockholm, utan jobbar hemifrån, blir det ibland lite trixigt med träningen. Det är helt enkelt inte alltid som jag pallar kliva upp innan klockan fem, då jag inte måste det. Och både i onsdags och torsdags resulterade hemmajobbandet i samma scenario: Ett par snoozningar för mycket, lite väl lång tid att känna efter och en plötslig feeling av att jag nog inte är helt hundra, att jag nog är lite förkyld, att jag nog inte borde träna.

Morgonträningen blev helt inställd både onsdag och torsdag. Men som tur var lurade Franke med mig till bandet i går kväll. En kilometer bröstsim gjorde att jag kunde somna med lite bättre samvete i går kväll. Och kanske var det just det som gjorde att jag studsade upp innan fem i morse. En kvick skål gröt senare drog jag till gymmet.

I dag spetsade jag det nya benpasset, som efter fyra veckor (eller nåt i den stilen) inte känns särskilt nytt. Dom övningar som i originaltappning bara skulle köras i två set fick i dag ett extra set. Och de tre seten 2×5 situps med vikter blev i dag sex stycken set. Det nya upplägget utvecklades till en ordentlig svettorgie.

Svett är kanske inte det fräschaste man kan leka med. Men då det kommer till träning uppskattar jag att bli ordentligt svettig. Det känns som ett bra kvitto. Och i dag porlade det verkligen fram.

Trots att benpasset blev spetsat klarade jag för första gången av att köra den avslutande plankstegen utan skakande ben. Tar det som ett kvitto på att det nog snart är dags att beställa ett nytt benpass av min tränare Louise. Men å andra sidan lär jag ha ordentlig träningsvärk i morgon. Kanske ska jag avvakta med nytt träningspass tills jag lyckas genomföra det nuvarande utan att bli halt i två till tre dygn efteråt.

Som uppvärmning testade jag att köra en kilometer löpband i mina nya skor. Det kändes mycket bra. Och jag tror att dom verkligen kan bli en bra genväg till ett bättre löpsteg.

Taggar:, , , ,

Kommentera

