När stjärnorna står i rad

Ibland har man det bara. Stjärnorna står i spikrak linje och allt bara funkar. Så har det varit hela dagen i dag.

Jag snoozade bara en gång i morse, sen studsade jag upp ur sängen -före 05:00 – och var på gymmet i god tid. Väl där kändes allting väldigt lätt. Rygg, axlar, lite biceps. Jag hann till och med trycka in ett litet, litet magpass. Inget kändes tungt eller jobbigt. Där och då kändes allt magiskt. Men den verkliga magin skulle utspela sig på tågstationerna.

Någonstans mellan omklädningsrummet och stationen råkade jag söla till allting. När jag kom fram till centralen stod tåget redan inne och folk hade hunnit börja stiga på. I och med att benen fortfarande är stumma av ljuv träningsvärk från helgens eskapader är klippet i steget inte vad det borde vara. Men trots det hann jag ner i underjorden och bort till spår tre innan tåget lämnade perrongen. Sånt brukar ju aldrig hända. Det brukar snarare vara så att du hinner fram så nära att du kan ta på tåget, då det rullar ut.

På hemvägen var det samma sak. Jag hade tydligen gått och drömt lite väl mycket på vägen mellan kontoret och centralen. Väl framme blev det panikartat, då jag först skulle hämta upp en väska och sen skynda till spår 17. Men återigen – stjärnorna stod i rad och jag hann precis på tåget.

Efter en sån här dag kan jag knappt vänta på att få stiga upp i morgon för att köra lite bröst och triceps. Känns som att det kan bli ett kanonpass. Däremot ska jag nog låta benen vila ytterligare någon dag innan jag sätter fart och springer igen. Kanske onsdag. Eventuellt torsdag. Och sen vila inför söndagens lopp.

Kommentera

