Jag – en klenis

I morse vaknade jag upp med ordentlig träningsvärk i låren samt en känsla av att jag kanske borde sluta träna och börja samla frimärken i stället.

Bakgrunden till värken är att i går fick jag för första gången testa benpasset som min tränare Louise har satt ihop. Vi testade att köra det två varv (i skarpt läge är det tre varv som gäller), så det var inte ens ett helt pass. Men shit vad det känns i dag.

Det är rätt coolt hur lätt träning (exempelvis snabb stepp uppför en hög låda med max fem kilo som belastning) kan ta, när samma lår är vana att köra benpress med 110 kilo. Och i vanliga fall brukar det dröja ungefär 30 timmar innan träningsvärken kommer. Men jag misstänker att jag fick jobba med lite nya muskler i går och då sa det bara POW!, så satt värken där.

Däremot var det inte lika coolt att ha någon som skrek och härjade under träningen. Jag blev lite paff när Louise förvandlades från en trevlig, sympatisk och lyssnande person till en lätt aggressiv tränare. Men det är ju å andra sidan det hon får betalt för. Och det gav resultat. Min vanliga Äh, nu ger jag upp-hjärna hade inte en chans att göra sig hörd över Louises: Nu tar du inte i – jag vill se två till…

Även den här veckan kommer bli en riktigt bra träningsvecka. Och det trots att jag var nere i Hultsfred och irrade i måndags/tisdags samt gick på konsert i Stockholm i onsdags kväll. Förutom måndagens gympass har jag hunnit med:

Tisdag: Snacklöpning i 8,3 km tillsammans med Jocke.
Onsdag: Rygg/Axlar/Mage på gymmet.
Torsdag: Genomgång av nya benpasset.
Fredag: ??? (återstår att se vad kvällen bär med sig)

83k

Taggar:, , ,

Kommentera

