Kapten Skolös

Kapten Skolös i egen hög person.

I morse tog jag en riktigt skön sovmorgon – jag ska försöka bli lite duktigare på att flexa ut när jag väl kan det, för övertidsbanken börjar bli sprängfylld. Men det verkar som att sovmorgonen var lite väl avslappnande, för när jag kom till gymmet hade jag glömt skorna.

Så fort jag upptäckte det slog lättjan till: Men hörrö – ska vi inte ta och ställa in träningen då? Men sen kom jag till sans. Det går ju trots allt att träna utan skor.

Eftersom benen kände av gårdagens löpning fick dagens träning bli ett väldigt lätt benpass, för att mjuka upp cementblandningen i låren lite. Sen körde jag lite biceps – en muskel som jag totalignorerat de senaste veckorna – följt av mage.

Det är rätt coolt hur snabbt det går att deka ner sig. Ett par veckor utan bicepscurls gjorde att jag fick gå ner rätt mycket i vikt i dag. Dessutom fick jag rådet av min tränare Louise att öka antalet repetitioner. Och det bidrog till ytterligare viktsänkning.

Som tur var har jag så håriga ben att ingen av dom andra tycktes märka att jag svassade runt på gymmet utan skor i dag.

Taggar:, , ,

Kommentera

