Början på något nytt?

I går tog jag klivet och hade uppstartsmöte med min personliga tränare. Och det kändes som ett ungefär lika stort (och fånigt) steg som att börja med proteinpulver.

Tanken är att Louise ska börja med att sätta ihop ett bra träningspass för löpmuskulatur och förebyggande av löpskador (med tanke på förra vinterns totalvila på grund av löparknä blir jag lite nojig av att det ömmar så mycket i låren numera). Och sen ska hon toppa det med lite smidighet. Exakt vad hon kokar ihop får jag se på torsdag.

Louises första tips tänker jag dock inte lyssna på – hon tyckte att jag skulle sluta träna bröst och biceps, sluta fokusera på att gå upp i vikt. Och egentligen har hon helt rätt. Löpningen skulle tjäna på att förlora ett par kilon. Men jag har ju flera mål. Jag ska knäcka ett maraton. Men jag ska göra det samtidigt som jag inte faller tillbaka på ett BMI under gränsen för normalviktig (att legat på undernärd i 34 år får räcka).

Innan mötet med Louise hörde jag ett pass bröst/triceps/mage. Och därmed kunde jag unna mig sovmorgon och gymvila i dag. Allt för att vara så pigg-å-fräsch som möjligt inför morgonens core/spinning.

Taggar:, ,

Kommentera

