Energin det ger mig

Varje morgon då klockan ringer inleds en förhandling med mig själv: Ska jag verkligen gå upp? Förtjänar jag inte en liten sovmorgon? Är det inte dags för en vilodag?

För det mesta vinner träningsviljan. Men ibland är det latmasken som går segrande ur förhandlingen. I morse var det en otippad vinnare: Arbetsmoralen.

I stället för att dra direkt till gymmet hamnade jag framför datorn och betade av lite viktiga mail, som inte hanns med i går. Frågan är väl hur kunderna reagerar när dom börjar få korrektur och förslag mailade till sig 05:17.

Den här träningsveckan har inletts strålande:

Måndag morgon: Bröst/triceps och lite mage.
Måndag kväll: Spinning 30 minuter.
Tisdag morgon: Lätta benpasset + ordentligt med mage.
Onsdag morgon: Tungt med axlar och rygg.

I kväll är planen att ta en riktigt lugn och avslappnad asfaltslöpning à sex kilometer.

Det skumma med förhandlingarna som körs varje morgon är den energi som morgonträning ger. Jag är aldrig piggare, klarare och mer effektiv än de dagar då jag har tränat på morgonen. I jämförelse med den boosten är en timme mer under täcket ganska värdelöst.

Tyvärr brukar det argumentet inte bita då hjärnan och hjärtat förhandlar om morgnarna.

Taggar:,

Kommentera

