Bortkastad vecka?

Tid är ingenting man har, utan man tar som först Eric Gadd och sen Olle Ljungström så fint konstaterat. Men ibland räcker tiden bara inte till. Eller rättare sagt: Ibland finns det andra saker som tar så mycket tid att det inte finns någon mer att fördela.

Förra veckan blev min sämsta träningsvecka på väldigt länge. Efter gymvändor måndag-tisdag blev det inget mer. Ingen löpning. Inga sit-ups. Ingen stretching. Ingenting. Alls. Frågan är ju ifall förra veckan därmed var en bortkastad vecka?

Anledningen till att det blev så lite träning handlade inte enbart om lathet. Det blev en 65-timmars arbetsvecka innehållandes 26 timmar effektivt tågåkande (inklusive förseningar, exklusive byten). Jag kände mig som en resande cirkus: Måndag, tisdag, onsdag ner till Stockholm. Torsdag möte i Hultsfred. Hem igen på lördagen. Och allt toppat av en söndagsutflykt till Stockholm.

Att kombinera massvis med jobb med tillräckligt mycket träning kan vara klurigt. Om man dessutom slänger in en konsert på Globen (onsdag), ett 40-årskalas i Småland (fredag), en oktoberfest i Gävle (lördag) och en frustrerande fotbollsmatch på Tele2 (söndag) blir det smått omöjligt.

Man kan väl säga att jag tog mig väldigt mycket tid förra veckan. Men jag lade den på allt annat än träning.

För att inte bryta mönstret och halka tillbaka i mitt gamla latliv tänkte jag försöka köra lite träningsläger den här veckan. Första passet: Bröst, triceps och mage är redan avklarat. Kommer jag bara loss från jobbet i hygglig tid ska jag även klämma in lite spinning framåt kvällen.

Kommentera

