Bra start på träningsveckan

Även den här veckan blir det lite flängande – Stockholm måndag och tisdag, Hultsfred torsdag och fredag, Stockholm igen på söndag. Så för att få något vettigt gjort kändes det viktigt att få en bra start på träningsveckan. Och det har jag fått.

I går körde jag mitt lätta löpbenpass på gymmet. Även fast jag var lite sen upp ur sängen hann jag även köra lite biceps innan det var dags att stretcha och rusa till tåget. För en gångs skull tog jag även hänsyn till grannarna. Jag hoppas dom uppskattade att jag lagade min morgonsmoothie redan under söndagskvällen och inte kickade igång mixern strax innan klockan fem på morgonen.

I morse vaknade jag i och för sig i tid. Men jag studsade inte direkt ut ur sängen. I stället övervägde jag att ta en vilodag. Argomentet jag använde var att jag ska sitta på en ganska fokuskrävande heldagsutbildning och jag sov inte riktigt tillräckligt många timmar i natt. Men som tur var bet inte det argumentet.

När jag kom till gymmet insåg jag att jag var en kvart tidigare än vanligt. Det blev en redig genomgång av rygg, axlar, ländrygg och mage.

Jag gillar verkligen att träna axlar. Rent proportionellt är dom min klart svagaste muskelgrupp. Och det gör att träningen verkligen känns. Jag testade en övning som jag såg en snubbe köra i går morse. Han körde med skivstång + 20 kilo. Jag höll på att avlida med enbart skivstång. Men i stället för att känna mig klen uppskattar jag känslan av att kroppen verkligen får jobba och ta ut sig.

Två dagar. Två träningspass. Då kan jag med gott samvete bli av med en dag eller två under veckans kvarvarande flängande. Nu ska jag bara få till ett par bra löppass också.

Taggar:, , ,

Kommentera

