Söndagens kvällspass

Efter morgonens bakslag i löpspåret blev kvällspasset en liten revansch. Det krävdes flera veckors mentalpeppande, men till sist gav jag mig på mitt första spinningpass. För att inte riskera att avlida under premiären gick jag på det korta passet – 30 minuter.

I början hade jag lite problem med att hitta lagom belastning och det kändes alldeles för lätt. Men sen vågade jag ge mig upp på tuffare nivåer. Och då kom svetten. Helvete vad jag svettades. Troligtvis hade jag kunnat fylla en mindra barnpool med dropparna som sipprade ut från pannan.

Men jag kan leva med att vara gymmets värsta svettapa så länge jag håller igång. Frågan är huruvida det funkar att byta ut vinterns tempopass mot spinning. Bägge är ju pulsträning. Men cykelnötning bör ju inte vara helt optimalt för löpsteget.

När jag ändå var på plats på Må Bättre passade jag även på att köra ett litet bröstpass. Och därmed blev veckan helt okej, även om jag inte fått särskilt många kilometer löpning i benen.

Taggar:,

Kommentera

