Ofrivillig vila

Det går verkligen trögt med löpningen just nu. Det handlar inte om brist på motivation, utan på pressat schema. I måndags och tisdags kom jag hem från jobbet helt utsvulten vid 20-tiden. Och då prioriterade jag middag framför träning. I onsdags åkte jag ner till Kalmar för lite jobb och på vägen hem i går blev tåget två timmar försenat. Resultatet? Jag kom hem klockan 02:00.

Gårdagens vila var inplanerad. Jag tog inte med mig några träningskläder till Kalmar (med lite vilja hade jag hunnit springa lite i går morse).

På samma vis som gårdagens vila var inplanerad var även dagens dubbelpass (gym på morgonen/löpning på kvällen) inplanerat. Men så blev det inte.

I morse vaknade jag upp efter en skön sovmorgon. Men kroppen var inte lika skön. Småfebrig, halssvullen och allmänt dekad. Det avgjorde – ingen träning i dag (även fast jag nu på eftermiddagen – efter några piller och fler koppar té – känner mig betydligt piggare).

Förhoppningsvis vaknar jag upp som en lärka i morgon, för då är det ju corelördag!

Kommentera

