För lite action

I går + i dag har jag varit nere i Kalmar och föreläst. Efter en heldagsföreläsning blir jag lätt tom i skallen, så en löptur skulle ju ha suttit fint i går eftermiddag. Men jag pallade verkligen inte. I stället gjorde jag en deal med mig själv: Vila under måndagen mot att gå upp tidigt i dag och köra en morgonrunda.

Men när klockan ringde pallade jag verkligen inte – igen!

Det blev en så lång sovmorgon som möjligt innan jag skyndade iväg till dagens föreläsning. Och direkt efter den var det bara att sticka till tåget upp mot Gävle. Med tanke på att jag kommer fram först vid midnatt är en kvällsrunda inget direkt alternativ.

Den här veckan fick verkligen en seg start. Det får bli bättring i morgon – antingen gym eller löpning efter jobbet.

Kommentera

