Löparstad: Landskrona

I går gjorde jag premiär i Landskrona. Anledningen var Tenfältskans 30-årskalas. Men efter att ha checkat in på Chaplin – ett grymt skönt 80’s-hotell där tiden stått stilla, rummen är lyhörda och servicen är suverän – hade jag ett par timmar att slå ihjäl. Och med tanke på att jag börjar samla på olika löparstäder var det inte mycket snack – jag snörade på och stack ut.

Planen var att ta en sexkilometare runt något slags slott, som verkade lite intressant. Men när jag kom ut på inledande Österleden såg jag att det fanns ett par vindkraftverk i närheten.

Slott eller vindkraftverk? Då förlorar slotten 99 gånger av 100.

Precis när jag kom fram till det ena vindkraftverket och tagit en bild dog mobilen, så jag vet inte riktigt hur lång rundan blev. Men jag skulle tippa på att det blev sju kilometer.

Landskrona är en mycket tacksam löparstad. Platt som en pannkaka. Breda fina cykelbanor. Nära till lite natur. Och inte värst mycket trafik. Nackdelen är raksträckorna.

Längs Österleden sprang jag 1,2 kilometer spikrakt framåt. Även om det så klart hände lite i omgivningen under den biten tycker jag det är rätt tungt att bara mala på längs långa rakor. På vägen hem hamnade jag på en annan långraka, men då lyckades jag hitta en väg in mot stan och kunde kryssa lite mellan olika gator.

Landskrona som löparstad: Vacker och trevlig. Hade jag haft lite mer tid i staden i dag hade jag gärna tagit en till runda i en annan riktning.

Nu är jag på väg till nästa löparstad – Kalmar, here I come!

20131006-114849.jpg

Taggar:, , ,

Trackbacks / Pingbacks

  1. Löparstad: Kalmar | Maratonsatsningen - oktober 6, 2013

Kommentera

