Fredagsbak

hjälp det brinner i ugnen

Förra fredagen bakade jag powerbars. I går blev det en stor panna müssli. Eller bakade? Det kanske snarare heter att jag rostade müssli. Sak samma – nu har jag på nytt en överfull burk frukost, som troligtvis kommer räcka de närmaste veckorna.

Efter müsslibaket cyklade jag iväg till gymmet. Om gymmet var överfullt i torsdags kväll var det desto färre där i går – som mest var vi nog fyra pers. Det var riktigt behagligt och slappt. Jag körde lite bröst och triceps. Sen fick jag sällskap av Gösta.

Gösta var en ny bekantskap. En pratglad och trevlig dalmas, som tyckte att jag skulle börja träna mer som hans gamla träningspolare – en +40-årig irakisk veteran från första Gulfkriget. När han beskrev de övningar som de brukat köra tidigare kände jag att jag nog inte riktigt är på den nivån. Om jag tycker maghjulet är för tufft för att köra, så ska jag nog inte ens testa att köra det med fritt fall från stående position.

Den här veckan kommer bli ganska lågintensiv vad gäller träningen, men det är nog bra att det blir lite lugnare mellan varven också.

Taggar:, ,

Kommentera

