Kvällspasset

I dag hade jag tänkt gräva mig djupare ner i gruppträningens underbara värld. Efter tre pass core kände jag mig redo att testa crosstraining. Men så blev det verkligen inte. Jag var för sölig och alla platser var redan upptagna då jag kom till gymmet. Men det gjorde inte så mycket. Då fick jag chansen att köra på egen hand.

Jag brukar oftast träna på morgnarna. Då är det väldigt få som tränar och kvällen blir fri för annat – som att kanske löpa lite. Det här var första gången jag var på det här gymmet på kvällstid. Och det var som att komma till en helt annan anläggning. Högre puls. Mer folk. Klart trängre.

Men jag tog det lugnt. Köade till en del saker och tog fler pauser än vad jag brukar göra under morgonstresspasset. Det blev ben och biceps för min del.

Sen jag började träna benen mer ”löparvänligt” har jag inte kört särskilt mycket tunga viktpass för benen. Det gjorde jag i dag. Och jag blev påmind om hur länge sen det var jag körde ett sådant pass senast. När jag gick över och körde biceps var benen så slut att dom skakade så fort jag försökte lyfta något.

Avslutningen blev den vanliga – ner på en matta och köra mage:

3x3x20 raka crunches
3x3x20 sneda crunches

Två reflektioner från kvällspasset:

  1. Få ställen kan få så tryckt tystnad som ett omklädningsrum fyllt av mer eller mindre nakna män, som inte känner varandra.
  2. Förbluffande många verkar gå till gymmet, byta om, lassa på massvis med vikter, dra i vikterna 3-4 gånger, tjabba lite med polarna och sen sticka hemåt igen efter cirka 20 minuter. 
Taggar:, , , ,

Kommentera

