Sovmorgon

Planen var att jag skulle gå upp strax innan fem i morse. Som vanligt med andra ord. Sen skulle jag ta en frukost, beta av lite brådskande mail och dra iväg till gymmet innan tåget ner till Hultsfred. Men nä. Så blev det verkligen inte.

På slutet har jag inte sovit middag (bra att bli av med den vanan) och sovit mindre än sex timmar per natt (dåligt i det långa loppet). Och i morse var det som att sömnen kom ikapp. Visst, jag vaknade och matade katten. Men jag kände verkligen ingen pepp att sätta fart. I stället gick jag tillbaka till sängen och unnade mig en sovmorgon.

Synd på den uteblivna träningen, men väl värt. Nu när jag sitter på tåget neråt Småland känner jag mig klart piggare än i går.

Dessutom packade jag ner springskorna. Med bara lite, lite tur kommer jag hinna med en liten runda sent i kväll.

Kommentera

