Facit: Vecka 39

Förra veckan blev en riktig höjdarvecka. Tre löppass och totalt 39,6 kilometer. Det enda som kan gräma mig lite är att jag borde ha tänjt ut lite och klämt ett helt maraton under veckans löpning.

Vid sidan av löppassen blev det även en vända core fem gympass.

Det enda som oroar mig just nu är vintern. Förra vintern degade jag ihop totalt konditionsmässigt. Det får inte hända i år. För att förebygga köpte jag på mig så väl vantar och mössa som ett redigt underställ förra veckan. Men jag skulle nog även behöva en redigare jacka samt tjockare tajts.

Fast det jag mest av allt önskar av vintern är snöfritt. Ställ in Vasaloppet och låt mig springa barmarksasfalt hela vägen fram till våren.

Kommentera

