Lördagscore

För andra lördagen på raken kom jag iväg på ett tidigt corepass. Eller tidigt och tidigt? Halv tio är väl snarare eftermiddag med tanke på att jag i veckorna försöker hinna med en träning innan 07:14-tåget.

Jaja – skit sak samma. I dag var det en annan träningsledare. Men resultatet blev det samma. Efter två tredjedelar började jag svettas så ymnigt att det droppade ner på min matta, medan de medelåldrade donnorna närmast mig pumpade på med snustorra pannor som om passet vore det enklaste i världen.

Nytt mål för 2013: Ta mig igenom ett intensivt corepass utan att bli en svettblobb.

Innan och efter corepasset hann jag pussla ihop ett pass bröst/triceps, så jag tycker att jag var väl förtjänt av en flötig brunchtallrik på Java sen.

Core + brunch börjar bli en fin lördagstradition.

Taggar:

Kommentera

