Håkan vs Hybris-Håkan 1-0

I går när jag ringde min syster frågade hon ifall jag ville springa Lidingöloppet i dag. Tydligen hade hon nån anmäld vän som inte ville/pallade/kunde springa. Instinktivt sa jag nej.

Ett par timmar senare började jag känna efter. Började jag känna suget. Det var Hybris-Håkan som hade vaknat till iiv.

Som tur var lyckades jag hålla Hybris-Håkan i schakt och ringde aldrig upp för att kolla ifall nummerlappen fortfarande var ledig.

Instinkten var troligtvis korrekt. Jag är inte tränad för att plöja tre mil kuperat just nu. Och även om jag – mot all förmodan – skulle ha lyckats ta mig runt skulle det ha varit på en så dålig tid att självförtroendet hade blivit helstukat.

Nu när jag har ett väl definierat mål är det nog bättre att hålla fokus och städa bort Hybris-Håkan så långt bak i skallen som möjligt.

Taggar:,

Kommentera

