Fredag morgon: Kung på gymmet

Det händer inte ofta – eller rättare sagt: det har aldrig hänt tidigare – men i dag var jag absolut först på gymmet. Då jag var ombytt och klar kl 05:30 hade inte ens städerskan dykt upp än.

I och med att jag var så tidigt på plats hann jag köra lite mer än vanligt. Jag inledde med rygg/axlar och testade några nya övningar, som kändes så där. Efter att även kört ländrygg och en ordentlig maggenomgång hann jag även med småmusklerna i benet (insida lår och lite stjärt).

Att jag kört så mycket mage på slutet beror på ett av mina 50 nyårslöften för 2013 – Skaffa en supertajt mage.

Att tajta till magen är inga problem för min del – den har aldrig varit särskilt stor på mig. Men att ta det vidare till en supertajt mage är rätt klurigt. Det tar grymt mycket tid. Och lite möda.

Nu är ju året snart slut, så det är väl bara att hålla i.

20130927-101242.jpg

Taggar:,

Kommentera

