Onsdag morgon

20130925-081331.jpg

Dagens morgonsmoothie presenteras i samarbete med havtornsodlingen – det blev en havtorn/vinbär-mix. Rätt sur. Men troligtvis med så mycket C-vitamin att jag aldrig mer kommer bli förkyld.

Morgonens träning blev ett benpass + lite biceps. Knappt några vikter alls användes under bentränigen. I stället fokuserade jag på rörlighet och de små löpmusklerna.

Passet toppades led lite mage och ländrygg samt mycket stretching. Och det är nog det viktigaste som kommer hända den här veckan – stretchingen alltså.

Jag har alltid varit stel som en pinne. Jag fick helt enkelt inte rätt förutsättningar för att bli mjuk och vig. Men jag har inte heller själv gjort något åt det – stretching har aldrig varit något jag prioriterat.

Men det är väl som med allt annat? Det handlar om att få in en rutin, bli van och se de små framstegen.

Det vore helt fantastiskt om jag kunde få bli en aningen smidigare person.

Taggar:, ,

Kommentera

