Tisdag morgon: Hybris

20130924-085108.jpg

Det är riktigt skönt med dom dagar då jag ska jobba hemifrån, för då går det att ta det lite lugnare på gymmet. I dag sov jag en halvtimme längre och tränade en halvtimme längre.

Om det i går var hantlarna som dominerade, var det mest skivstång och maskiner i dag. Tisdagsträningen blev ett pass bröst och triceps. Och det gick riktigt bra. Så bra att jag fick bänkpresshybris.

När jag spelade basket i gymnasiet brukade jag och Jonas gymma ett par gånger i veckan. Även om jag var rätt klent byggd då (vilket jag ju fortfarande är) kunde jag utan större problem ta min egen vikt i bänkpress. Och ett av årets mål har varit att ta mig tillbaka till den nivån.

När jag i dag körde lite lugn träningsbänkpress kändes det så bra att jag efter de avslutande bröst/triceps-övningarna fick för mig att testa att maxa lite och se hur långt ifrån årsmålet jag ligger. 50 kilo var inga problem. Men vid 60 kilo tog det superstopp. Det var knappt att jag fick upp stången till de undre krokarna.

Kanske är det så att jag har en bra bit kvar till målet. Kanske är det så att jag inte borde testa att maxa i slutet av ett pass.

Oavsett vad avslutade jag hela passet med lite mage:
2x3x12 kettlebell
5x3x20 crunches

Därefter tyckte jag att jag förtjänade en riktigt god pannkaksfrukost.

Taggar:,

Kommentera

