Tisdag kväll: Snacklöpning

I kväll hade jag egentligen tänkt köra riktigt korta intervaller. Men i stället blev det en runda snacklöpning, då det visade sig att Jocke var sugen på att springa lite.

Tanken var att ta en lugn skön runda, som Jocke hade kollat ut på kartan. Men någonstans sprang vi fel och efter fem kilometer (då jag var tvungen att ta en kortare återhämtning/stretch) insåg vi att vi kommit fel. Hade vi fortsatt längs skogsvägen vi var ute på hade det blivit en tokigt lång runda. Så vi sprang tillbaka och tog nästa avfartsväg, men den ledde in i en återvändsgränd med tillförande stängselklättring och järnvägskorsande.

Men för min del gjorde det inget att det blev två stopp. Jag kände mig väldigt tung och blev trött ganska fort. Kanske borde jag tagga ner ett par dagar. Eller i alla fall inte belasta ryggen så mycket. Tror att ländryggen fortfarande känner av helgens långkörare med sträckt hållning. Och den blev nog inte piggare av gårdagens ryggträning.

Jaja. Tack vara Jocke tog jag mig ändå ut och runt. 11 kilometer blev det. Men det var bara tre av dom som var något så när sköna. 

Taggar:

Kommentera

