Måndag morgon

Gym

I morse sov jag över. 30 minuter efter det att klockan ringde vaknade jag till sist till liv igen. Den befarade träningsvärken från gårdagens löpning hade inte dykt upp under natten, men jag vågar inte ta ut något i förskott – min värk brukar komma smygande rätt långsamt.

I och med att jag blev så sen till gymmet valde jag bort allt som hade med magen att göra. I stället blev det fullt fokus på axlar och rygg. Jag testade att enbart köra hantelövningar för axlarna. Och då körde jag med rätt lätta vikter. Det blev helt knäckande jobbigt.

I och med att jag valde bort magen fick jag – trots försovningen – några minuter över. Så jag hann med både att stretcha och köra lite hopprep, för att vaderna inte ska klägga ihop totalt efter gårdagen. Jag måste verkligen bli bättre på att stretcha. Det är så satans lätt att hoppa över det när man känner sig lite stressad över att ha ett pendlartåg att hinna på.

Taggar:, ,

Kommentera

