Latmasken

Det tar emot att erkänna, men då jag diskade efter middagen i dag dök latmasken upp och byggde bo någonstans mellan öronen på mig. Samtidigt är det väl lika bra att erkänna – ska den här träningsdagboken ge något gäller det att vara helt ärlig. Annars kommer jag ju att – i framtiden när jag ser tillbaka på hur satsningen gick till – tro att varenda dag var kantad av marsipan.

Efter disken pallade jag helt enkelt inte med göra de magövningar som jag inte hann med i morse. Och jag var ännu mindre sugen på att testa stretchövningar.

I stället hamnade jag vid datorn och den ständigt pågående kampen för att hålla mailkorgen ren. Och nu när jag börjar känna mig klar där vill jag bara borsta tänderna, ta en tidig kväll och krypa ner med en bok.

Så får det bli. Latmasken vann den här ronden.

Taggar:

Kommentera

