Teoriträning

20130921-125113.jpg

Efter morgonens långpass tog jag en brunchtalrik på Java. Och då passade jag på att teoriträna lite.

Jag blev tipsad om Det perfekta löpsteget av en bekant som ligger långt före mig då det kommer till långlöpning. Men då jag skaffade den tidigare i veckan kändes det nästan lite pinsamt.

Att tro att man ska bli en bättre löpare av en bok med snygga bilder känns lite som att lita på att en självhjälpsbok ska tvätta bort vartenda livsproblem – i slutänden kan du inte läsa dig till en bättre kondition, det krävs att du faktiskt snörar på dig skorna.

Men jag hade inte behövt skämmas. Det perfekta löpsteget öppnar nya dörrar för mig. Till sist börjar jag fatta hur allt hänger ihop.

De närmaste månaderna ska jag försöka fokusera mer på teknik och mindre på tider, distans, kondition.

Taggar:, ,

Kommentera

