Lördag morgon: Core

Fram tills jag första gången provade på har jag tyckt att gruppträning känns så där. Men det har nog innerst inne mest handlat om min ovilja att A) Göra fel och B) Vara sämre än alla andra.

För ett par veckor sen testade jag min första gruppträning: 30 minuter core. Och även om jag blev lite knäckt av att +50-kvinnan bredvid körde betydligt hårdare än mig, blev jag väldigt peppad. Det var klart jobbigare än vad jag trodde. Och det bästa – ingen direkt klurig koreografi som kunde fuckas upp av min taskiga koordination.

I dag var det äntligen dags för comeback. Vis av erfarenheten från förra gången höll jag mig till dom lätta vikterna och fokade i stället på att hänga med hela vägen.

30 minuter core går väldigt snabbt. Och det är det positiva – precis då det börjar bli ordentligt jobbigt är det bara upploppet kvar. Då orkar man ju köra lite bonusträning efteråt.

Dagens bonusträning kretsade kring lättare benträning – skonsamt med fokus på lättare höft- och knärörelser samt hopprep och balansplatta.

Dessutom:
2×2000 m rodd
6x3x20 tåhävningar

Totalt blev det ett ganska långt, men avslappnat, pass.

Taggar:,

Kommentera

