Total vila

I slutet av sommaren trivdes jag lite väl bra på gymmet. Det i kombination av ångesten av att inte ha tillräckligt många mil i benen inför DN:s halvmara resulterade i ett träningsschema där allt – utom vila – fick plats.

Nu har jag i och för sig ingen koll alls på hur mycket man kan och bör träna. Men jag har ändå fått för mig att det är dumt att tumma på vilan. Därför har jag bestämt att mitt nya träningsupplägg ska ha minst en dag i veckan med total vila. Och för min del passar fredagar bäst.

Det här resulterade i att jag kunde ta en timmes sovmorgon i morse och ändå hinna med att raka skallen, trycka en anständig frukost och hinna till tåget utan att behöva springa upploppsrakan.

Bortsett från ofrånkomligt promenerande ska jag göra så absolut lite som möjligt i dag. I stället ska jag njuta av att äta gott. Och kanske till och med unna mig något hekto godis framåt kvällen.

Taggar:

Kommentera

