Morgonpasset

Morgonpasset

De morgnar då jag ska pendla in till Stockholm har jag sällan några problem att ta mig upp. Det finns liksom inte så mycket tid att slöa bort ifall jag ska hinna iväg till gymmet och fortfarande komma på 07:14-tåget.

I dag var inte en sådan morgon och jag råkade somna om. Som tur var
vaknade jag igen 25 minuter efter ursprungsplanen. Men det blev ändå en liten förskjutning på allt.

Johan Albertsson är en av dom starkaste och tuffaste personer jag känner. Därför vägde det väldigt tungt då han i somras sa att han nästan uteslutande gått över till att träna med egen kroppsvikt. För ett par veckor sen testade jag att köra ett benpass utan mer vikter än väldigt lätta hantlar. Sen dess har jag smålaborerat lite, men jag känner mig fortfarande väldigt osäker.

I dag blev det ett bröst/triceps/mag-pass. Och jag körde nästan helt utan vikter så när som på en övning med kettlebell och en övning med maskin. I övrigt blev det mest en massa olika armhävningar och crunches.

Det bästa med att köra med egen vikt är att intensiteten blir en annan och repetitionerna fler. Och då går pulsen upp på en annan nivå. I stället för att bara bli matt blir man faktiskt trött och anfådd mellan varven. För att inte snacka om att man dessutom blir lite svettig.

Jag älskar doften av svett hos mig själv. I alla fall när jag tränar. Då känns det som att jag gör något rätt.

Taggar:, ,

Kommentera

